یزدفردا :غلامحسین کرباسچی شهردار موفق تهران و معاون اول مهدی کروبی امروز صبح پس از سفر تبلیغاتی کرمان خود وارد یزد شد و ساعت 10 صبح در سالن فرهنگسرای شهرداری یزد با هواداران مهدی کروبی در یک نشست صمیمی از گفته ها و ناگفته های مدیریت کشور و مهدی کروبی گفت .

به گزارش زینلی خبرنگاریزدفردا :غلامحسین کرباسچی در جمع هوارداران کروبی که در ساعات اولیه کاری در فرهنگسرای شهری یزد گرده آمده بودند با اشاره به سفر کرمان و یزد خود با خودرو اظهار داشت "در ابتدا از تاخیر خود در دیر رسیدن به یزد پوزش خواسته و سالها بود که این مسیر را طی نکرده بودم ،دیروز و امروز که این مسیر را طی می کردم خاطراتی را در ذهنم مجسم کرد که یاد آوری آن بی مناسبت نیست .
وی به سالهای دوران ستم شاهی اشاره نموده و گفت "که این مسیر را برای دیدن پدر تبعیدیمان در بم طی می کردیم و در آن زمان البته با حالتی از خوف و رجا بود و نگرانی از اینکه آیا به سلامت به مقصد می رسیم یا خیر ؟گاهی وفتها هم به سلامت نمی رسیدیم .حد اقل یکبارش را در همین اطراف یزد بین مسیر یزد تا اصفهان روانه زندان شدیم.


وی با اشاره به بحث انتخابات به طرح سئوالی در این زمینه پرداخت و گفت :این جلسات انتخابات برایم منهای بحث های سیاسی ،همواره یاد آور این است ،که آیا وظیفه ای که به لحاظ شرعی به عهده داریم انجام می دهیم تکلیف خودمان را انجام می دهیم یا نه ؟

و ی با اشاره به خصلت دارا لمومنین مردم یزد افزود : چند روز قبل در محل مرقد امام بود م که یکی از هموطنان که در حال فیلمبرداری بود شعری را خطاب به من خواند که بدین مزمون بود :بی مزد و بود منت هرزحمتی که کشیدیم یارب مباد که کس را محکوم بی عنایت !!! و گفت : شما وقتی که می آیید در این مکان و جاهائی که متعلق به نظام است چه حالتی دارید ؟؟ و در پاسخ گفتم :من نسبت به خودم و سر نوشت افراد زیاد حساس نیستم و همه گذراست فکر کنید پنجاه سال دیگر ، نه از من، نه از مجلس و نه از شما دیگر خبری نیست!!!.

وی افزود : امروزملت ایران سی سال مقاومت، تلاش و واقعا فعالیت اجتماعی همه جانبه یعنی هم سیاسی ،هم فرهنگی،هم اقتصادی ، هم شرعی همه را انجام داد و خیلی فقیرانه و بدون اینکه که هیچ چشم داشتی داشته باشد.


كرباسچي در ادامه به سابقه فرهنگي و تاريخ غني ايران اشاره کرد و گفت : اين مجموعه مديريت‌هاي امروز كشور چه چيزي را به مردم ايران داده‌ است؟ (حالا یزد که که از قدیم آباد بوده وتمدن چند هزار ساله داشته است و با تلاش مردمانش امروزه از خیلی جاها بهتر است )آیا بحران فرهنگی، اجتماعی، سیاسی ،اقتصادی ،موقعیت در بین جوانان، دانشگاه ها ، نگرانی از اعتقاداتی که بین جوانان است مزد و تلاش این سی سال است؟؟!! امروز که می گذرد اما بعدا به عنوان کسانی که باید پاسخگو باشیم چه جوابی در پیشگاه عدل الهی داریم واين پاداش تلاش سي ساله ملت با اين مقاومت نيست.


وي با نقل خاطره ای که مهدی کروبی در دانشگاه پلی تکنیک بیان نموده بود مبنی بر درخواست یکی از مادران دانشجویان بازداشتی که از مهدی کروبی گفته بود:من مادر مسعود دهقان تک فرزند شهید دهقان که درعملیات فتح خرمشهر شهید شد !! هستم وپدر بزرگ این بچه اسرار داشت که بچه پیش خودشان بزرگ شود و از او نگهداری کند .و بر خلاف دستور شما دادگاه فرزندم را به انهاداد !!یک بار دیگر می خواهم بچه من را به من برگردانید. !! (که به هنگام تعریف این خاطره همه حاضرین در سالن آهسته گریستند )اشاره کرد و گفت : در حال حاضر جامعه بحث‌هاي روشنفكري نيست بلكه رفع مشكلات و محروميت‌هاي مردم است،كسي كه برمسند قدرت مي‌نشيند بايد براي رفع مشكلات تك تك مردم تلاش كرده و همواره با آنان احساس همدردي داشته باشد. ما در حال حاضر كسي را مي‌خواهيم كه مشكلات جاري مملكت را برطرف كند.

رييس ستاد انتخاباتي مهدي كروبي در يزد در ادامه اظهار نظر كرد: در اين دولت در طي اين سه سال بيش از همه اين 26 سال دانشجوي ستاره ‌دار پيدا كرديم كه معلوم نيست آينده آنها چگونه خواهد شد. چندهزار دانشجوي ستاره دار حاصل كار عمر اين دولت است كه جدا از بحث‌هاي قضايي وقانونی بوده که توسط دولت و وزارت علوم محاكمه و ممنوع التحصیل شده اند .

وي همچنين به منابع عظيم و موقعيت سوق‌الجيشي ايران اشاره كرد و گفت: بايد حركتي تحول برانگيز در جهت رفع مشكلات جامعه از جمله بيكاري شكل گيرد. حل مشكل بيكاري در جامعه ما جز با افزايش سرمايه‌گذاري و پيوند گشايش اقتصاد بسته و پيوند آن با اقتصاد عظيم بين‌المللي راه ديگري ندارد و نمي‌توان براي پايين آوردن نرخ بهره‌ در طول سه سال سه بار رييس بانك مركزي را عوض كرد و يا با نرخ بهره دستوري 12 درصد و رسمي 24 درصد و بازار سياه 36 درصد اقتصاد را شكوفا كرد.

كرباسچي ابراز عقيده كرد: در سه دوره قبلي رياست جمهوري در هر كدام دو دوره رييس جمهور بودند، انتخابات ميان دوره اي آنان تقريبا فرماليته بود اما در اين دوره پس از گذشت 4 سال از عمر دولت نهم، موج عظيمي در راستاي برگزاري انتخابات به وجود آمده و تنها دليل آن اين است كه تا كنون طي 4 سال مديريت كشور، اين همه بحران در كشور وجود نداشته است. بحران‌هاي عظيم گراني، بيكاري، سياست خارجي، جايگاه مردم ايران در دنياي خارج و ... هيچوقت به اين شكل وجود نداشته است. چرا باید این انتخابات اینقدر جدی گرفته شود حتی از جانب خود جناح به اصطلاح اصول گرا.

وی ادامه داد: کجا ما در دوران جنگ این بحران و سیاست خارجی راداشتیم . در کجا یک پاسپورت ایرانی اینقدر مورد بی احترامی قرار می گرفت حتی از طرف کشورهای کوچک ، کجا جرات می کردند به عزت و احترام ملت ایرانی اینقدر توهین کنند .ما مديري مي‌خواهيم كه از موقعيت رياست جمهوري به طبقه چندم آسمان پرت نشده و در موقعيت خود باقي مانده و به حل مشكلات تك تك مردم بپردازد و آنگاه ادعا كند كه به كل مملكت خدمت مي‌كند.

وي ابراز عقيده كرد: الگوی اینکه همه ثروت و قدرت در اختیار حکومت مرکزی و دولت باشد.و هر وقت دلش خواست یک کوپن، یک سهم به سهمی یه چیزی بین مردم توزیع کند و برای نگهداری این قدرت و ثروت هم باید عظیم ترین دستگاه نظامی و امنیتی را دراختیار داشته باشد. این الگوی شوروی بود که در كل دنيا منقرض شده است.

کشوری مثل ونزوئلا داریم که ثروتمند است و در کشورشون چلوکبابی های مجانی راه انداختند و هنوز یاد نگرفته اند که سیب زمینی توزیع کنند و این الگوی حکومت ونزوئلاست که هردو ماه یک بار ما می رویم و آنها می آیند اینجا !!


نمونه آن در طول تاریخ وکیل الرعایا ها دلسوز مردم بود این روحیه ای که امروز گرفتاریهای جامعه ما به آن نیاز دارد یعنی در برابر مشکلات احساس همدردی بکند در همین حدی که مشکل برطرف شود . دانشجویی که تلاش کرده ، درس خوانده، زحمت کشیده، حالا به خاطر یک فعالیت اجتماعی و یک حرف بهش می گویند منع از تحصیل هستی واقعا امروز کسی با دلسوزی و شهامت به مشکلات مردم رسیدگی کند این را نباید نادیده گرفت. یه بزرگی گفت دوازده میلیون نفر در این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند اگر این جمله را بشنوید شما چه کار می کنید می نشینید و به بحث های روشن فکرانه می پردازید ما می توانیم ساکت بنشینیم ؟


وي با تاكيد بر اينكه بايد الگوي اقتصادي كارشناسي براي كشور وجود داشته باشد، گفت: مردم را رها كنيم تا كار و توليد كنند و در حيطه اقتصاد حضور جدي داشته باشند.

وي با يادآوري بحث ملي شدن صنعت نفت تصريح كرد: ثروت ملي نفت نبايد به عنوان ميراث دولت تلقي شود كه اگر اينگونه نباشد دولت بزرگترين منبع درآمد خود را نفت دانسته و به مردم كاري نخواهد داشت. در حال حاضر نبايد به بحث توزيع درآمد نفت توجه داشت هرچند در کشودی که 12 میلیون نفر زیر فقر داریم لازم است و راهکارهایی مانند بیمه و ...بلكه بايد به بحث انتقال ثروت نفت در بين آحاد مردم پرداخت و نفت را از دست دولت بيرون آورده و به مردم داد

کرباسچی افزود :دولتی که درآمد نفتی اش بالای صد دلار رفته دیگر از مجلس همفکر خود هم تبعیت نمی کند وپول در دست دولت است و نگرانی ندارد و از مجلس هم تبعیت نمی کند و اگر دولت روابط تعریف شده با جامعه نداشته باشد نمی تواند پایه های دموکراسی را در کشور شکل دهد و نیازی به مردم و رای مردم ندارد .

و خواهشم از دوستان در اردوگاه مقابل اقای کروبی این است که این طرح را برسی کنند و قبل از انتخابات قول بدهند که عمل کنند چون بعد از این که رییس جمهور شدند معلوم نیست که بخواهند از قدرت خود کم کنند

کروبی خودش بحث ملی شدن صنعت نفت را پیشنهاد کرد و قطعا اجرا خواهد نمود که این ثروت ملی را واقعا ملی به معنای واقعی کند که 50 میلیون نفر ملت ایران در اینجا سهم داشته باشند و جزئیات این طرح را دوستانمان کار کردند. مجمع عمومی آن چه کسانی باشند. سازکار ها چطور تعریف شود حتی چه بخشی به عنوان در آمد تلقی شود و چطور می شودکه از این در آمد استفاده کرد و طرح بسیار دقیق و بسیار کارسازی است.

کرباسچی رییس ستاد مهدی کروبی در ادامه افزود :به نظر من اگر مردم ایران با توجه به این طرح نه برای اینکه در امد 70 هزار تومانی دارد ،هرچند که ان درامد را حتما برای همه خواهد داشت و اگر قیمت نفت بالا برود و یعنی برسد به 150دلاری که در این دولت رکورد زد برسد این رقم به نفری 200 هزار تومان هم بالا می رود. وی افزود: اين يكي از برنامه‌هاي اقتصادي مهدي كروبي است كه حاصل كار يك گروه كارشناسي مي‌باشد كه نبايد به سهم تخصيص يافته به هر فرد توجه داشت بلكه بايد ماهيت طرح كه تغيير روابط ملت و دولت است را مدنظر قرار داد.وی افزود : اما به خاطر ماهیتی که این طرح دارد و تغییر می دهد در روابط دولت و ملت یعنی دولت را از یک آقا بالاسری که هی شعار میدهید دولت نوکر مردم است این چه نوکری است که همه پولها توی جیبش است وقتی می شود نوکر مردم که قدرت اقتصادی اش وابسته به در آمد ناشی از مالیات باشد. و ثروت نفت بشود یک ثروت ملی .

کرباسچی همچنین عنوان کرد: بحث حقوق شهروندی نیز در این دولت از جمله مباحثی است که به فراموشی سپرده شده و در حال حاضر به بسیاری از ابعاد این حق توجهی نمی ‌شود.

وی با اشاره به اعلام دولت نهم در خصوص ثبت 20 هزار اختراع در سه سال و نیم گذشته بیان داشت: با این حساب یعنی ساعتی یک اختراع در کشور ثبت شده که البته این اتفاق نمی‌ تواند واقعی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت :فرمودند 20 هزار اختراع سه سال گذشته ثبت شده هر ساعت یک اختراع من نمی دانم کجاست. واختراعی که در جهان تعریف خاصی دارد و یا اعلام می کنند دتر خانم 16 ساله ای در زیر زمینی در شیراز غنی سازی اورانیوم اختراع کرده است. و این در حالی است که اعلام می کنند 40 هزار کتاب توی وزارت ارشاد معطل مجوز است و مجوز چاپ ندارد. برای اینکه وقت ندارند بخوانند بررسی کنند. و به تازگی نرم افزاری را طراحی نمودند که کلمات کلیدی را کنترل می کند و اگر در کتابی این کلمات باشد مجوز نخواهد گرفت !!!!!

امیدواریم با کمک شما و با تمام نارسایی هایی که ستاد های اقای کروبی در همه جادارند و با تمام بی مهری های نزدیکان و دوران انشالله ملت ایران بتواند از وجود شخصیتی همچو مهدی کروبی استفاده بکند .

کرباسچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در کشور عنوان کرد: در حال حاضر کشور در زمینه مسائل اقتصادی، سیاست خارجی، انرژی هسته‌ای،‌ آزادی‌های فرهنگی و امنیت ملی که وابسته به اقوام و قومیت‌هاست، دچار مشکل است و بهترین راه در شرایط فعلی اعلام برنامه کاندیداها برای حل این مشکلات است.

وی که در این مراسم به عنوان معاون اول کروبی در صورت احراز پست ریاست جمهوری صحبت می نمود تصریح کرد: برای حل این مشکلات باید کسی انتخاب شود که راه حل شفاف و صریحی را ارائه دهد و دارای خصلت‌های دلسوزی و عاطفی باشد.

در این جلسه مهندس فرشی شهردار موفق پیشین یزد ،مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق ،مهندس سفید استاندار پیشین یزد ،مهندس شرافت رييس ستاد انتخاباتي مهدي كروبي در استان يزد، حميد كارگر دبير حزب اعتماد ملي يزدو عضو شوراي مركزي اين حزب،عماد تشکری دبیر حزب کارگزاران سازندگی یزد نيز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگاریزدفردا :در پایان خاطر ه مهدی کروبی که توسط کرباسچی در یزد تعریف شد به شرح زیر بود که سالن را همراه با خود گریاند :

مسعود دهقان یکی از دانشجویان دربند جریانات اخیر دانشگاه پلی تکنیک که طبق معمول به غیر از آقای کروبی کسی برایش بلند نشد و حامی او نبود ،است.

مادر ایشان پیش آقای کروبی آمده و داستان تکان دهنده ای را بیان نموده که حیفم آمد آن را برای شما تعریف نکنم.

مادر مسعود دهقان پیش آقای کروبی رفت و گفت من را می شناسید؟ بچه من را می شناسید ؟ کروبی گفت : اول به جا نیاورده ام

مادر ادامه داد: مسعود دهقان تک فرزند شهید دهقان که درعملیات فتح خرمشهر شهید شد !!وپدر بزرگ این بچه اسرار داشت که بچه پیش خودشان بزرگ شود و از او نگهداری کند .

و آن زمان مادر این فرزند نزد آقای کروبی آمده بود تا بچه خودش را پیش خودش نگه دارد اما دادگاه موافقت کرده بود که بچه در اختیار پدر بزرگ قرار بگیرد .

تا وقتی که چند هفته پیش این مادر به آقای کروبی گفت : من یک بار دیگر می خواهم بچه من را به من برگردانید. !!(مهم نیست که کروبی در چه پستی باشد ، رئیس جمهور یا هرکجای نظام که باشد ملاک مردانگی و مرامی است که آن شخصیتی که به درد مظلوم می تواند برسد و در چنین شرایطی اینگونه دلجویی کند)مردانگی آن نیست که بنشینند تا همه بهشان خدمت کنند.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا